Wednesday, 4 April 2012

PENGALAMAN YG BERZAMAN X DILUPA HINGGA NAK DILUPAKAN??

benda ni mesti penah berlaku kat korang... korang mesti penah sembang dgn org tua2 pastu tetiba diaorg cita pasal pengalaman diaorg kn... pasal jepun la, sekolah dulu2 la, zaman diaorg sekolah la n byk lg... tp mesti korang mcm nak x nak je kan dgr??... sbb bg kita pengalaman tu x penting pon bg kita... n xdak kena mengena pon dgn kita... sbb tu la aku wat propa letak tajuk 'PENGALAMAN YG BERZAMAN X DILUPA HINGGA NAK DILUPAKAN??'.. sbb pe tajuk tu aku pilih??.. sbb pengalaman yg org tua2 tu mesti diaorg nak ingat tp kita mesti nak lupakan... bg aku benda ni relevan la... n mesti akan jd karma punya la bila kita tua2 nanti.. kita mesti nak cita kat cucu2 kita kan tp nanti diaorg plak wat bodoh je benda tu... nanti mesti kita akan kata kat cucu kita lebih kurang mcm ni "ekau beruntong belajar dgn ipad kat sekolah, siap boleh chatting2 dgn cikgu lg.. nanny dulu pegang pensil dgn buku sekampit pegi sekolah".. mcm la terok sgt tp mcm aku kata la kat post aku yg bab "AKU BANGGA JD ANAK MALAYSIA" yg lalu, org malaysia ni kalau cita mesti cita tu akan jd luar biasa dari realiti.... lastly, aku pon x la suka dgr sgt cita2 org tua2 ni tp at least aku hargai mereka... bak kata pepatah tiada lama, tiada baru... sekian

No comments:

Post a Comment