Tuesday 3 April 2012

HARI KARNIVAL KEUSAHAWANAN

wahhh... bg aku sepatutnya suma sekolah kat alam semester ni wat sambutan ni... masa hari ni la nak belajar jd usahawan.. boleh jual2 walaupun hanya member2 yg baik je nak beli... tp yg top mesti la rumah hantu beb... of course x leh sewa hantu betul, cuma olok2 ja.... tu pon ada sampai histeria he3.. aku masa sekolah first time wat hari karnival keusahawanan ni aku join rumah hantu tp second year aku ikut pembimbing rakan sebaya jual roti apa tah tp sedap kot... lgpon ada pembakar semangat kat sebelah he3.... bayak gak gerai yg bukak hari tu... hampir 20 gerai jugak la....walaupon x sedap tp mesti laku punya la... ye la budak2 mmg kebuloq tahap gaban punya.... anyway kupon boleh guna sehari ja... nak habiskan rm 10 dalam masa sehari.. kerja mudah la kat budak2 sekolah ni.... rm 100 3 hari boleh clear... cikgu2 pon masa ni la nak rekrut budak2 spy bekerjasama waktu ni... bagus jugak aktiviti ni sbb boleh release tention suma org... cikgu pon x la marah2 sgt... aku ingat lg cikgu BM aku nama Cikgu Mahazi punya perniagaan... dia berniaga kerepek tp x laku sgt... pastu dia lanjutkan perniagaan sampai 2 3 hari walaupon x dak gerai... dia jual kat meja dia ja... dia plak jenis ikhlas so dia jual 3 rm 10... aku pon rembat 3.... boleh bg kat member2... aku pon dok asrama... geng2 melantak byk he3....

No comments:

Post a Comment